زارامگ

  • ۰
  • ۰

همه ساله در کشور زیبای ترکیه مراسمات زیادی جشن گرفته می شود که برای مردمان مهربان ترک این سرزمین این مراسمات بادبودی از تاریخ و اتفاقات ملی و مذهبی می باشد. از جشن روز ملی ترکیه گرفته تا جشنی که در آخر ماه رمضان به مناسب پایان ماه مبارک رمضان می گیرند. در ادامه با مهم ترین تعطیلات و جشن های ترکیه بیشتر خواهید فهمید. اگر سفر شما با یکی از ایام تعطیلات خاص ترکیه تلاقی پیدا کرد حتما در در کنار تماشای اماکن دیدنی ترکیه، در جشن های ترکیه نیز شرکت کنید. خوب چه بهتر که معنای جشن ملی و دیگر جشن های ترکیه را بدانید و برای همسفران خود نیز در طول سفر تعریف کنید و همچنین برای آنها حداقل میزان سرمایه گذاری در ترکیه را نیز توضیح دهید.

1. حاکمیت ملی و روز کودک از جشن های مهم ترکیه

هر سال در 23 آوریل، ترکیه جشن حاکمیت ملی و تعطیلات کودکان را برگزار می‌کند، همان گونه که از اسمش پیداست، این رویداد دارای اهمیت مضاعف و بسیار زیادی است. این تعطیلی نه تنها به تأسیس مجمع ملی عالی ترکیه در سال 1920 اشاره می کند،  هدیه‌ای به کودکان کشور توسط آتاتورک، بنیانگذار و نخستین رئیس جمهور ترکیه، نیز می باشد. این تعطیلی، روزی شاد برای کودکانی است که در طول جنگ خانواده های خود را از دست داده‌اند، این روز در طی سالیان به مجموعه‌ای از رویدادهای جشنی تبدیل شده است و کودکان سراسر جهان در آن حضور دارند.

 

2. روز یادبود آتاتورک و روز جوانان و ورزش یکی از جشن های مهم ترکیه

یکی دیگر از تعطیلات ترکیه که به دو دلیل حائز اهمیت است، یادبود آتاتورک و روز جوانان و ورزش است که هر ساله در روز 19 ماه می برگزار می گردد، این مناسبت، زمان فرود آتاتورک در سامسون در 19 می سال 1919 را گرامی داشته و شروع جنگ استقلال ترکیه را نشان می‌دهد.نام این مراسم جوانان و ورزش است، زیر اولین مراسم در ورزشگاه فنرباغچه در سال 1935 برگزار شد، از این رو،  تصمیم بر این شد که در برگزاری و  بزرگداشت این روز تاریخی از فعالیت‌های ورزشی و رویدادهای جوانان استفاده شود.

 

3. روز پیروزی یکی از جشن های مهم ترکیه

ظفر بایرامی (روز/ تعطیلات پیروزی)، هر سال در 30 آگوست برگزار می‌شود، این رویداد یک جشن ملی  است و به دلیل پیروزی نبرد دوملیپ‌یار Dumlupynar در آخرین نبرد در طول جنگ‌های یونان-ترکیه در سالهای 1919 و 1922 به عنوان بخشی از جنگ استقلال ترکیه برگزار می شود.

 

4. روز جمهوری یکی از جشن های مهم ترکیه

یکی دیگر از مهمترین تعطیلات ملی ترکیه هر ساله در 29 اکتبر برگزار می‌شود و یادبود اعلامیه جمهوری ترکیه در سال 1923 است. باید بدانید که بزرگترین جشن‌ها در این روز برگزار می‌شوند و پرچم ترکیه و عکس آتاتورک در سراسر کشور نصب شده و آتش‌بازی معروفی در استانبول نیز انجام می‌شود.  به شما توصیه می کنیم که به منظره مراسم آتش بازی استانبول را که بر تنگه بسفر منعکس می شود از دست ندهید.
  • ۹۸/۱۱/۲۹
  • بهروز افخم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی