زارامگ

  • ۰
  • ۰

کد معاملاتی چیست؟

برای آنکه بتوانید معاملات بورس را انجام دهید، لازم است به سامانه معاملات کارگزار بورس دسترسی داشته باشید. برای این منظور کد معاملاتی نیاز دارید. کد معاملاتی شناسه شناسایی شما نزد کارگزار بورس می‌باشد. کارگزار از طریق این شناسه هویت شما را شناسایی می‌کند و امکان خرید و فروش سهام را برای شما ایجاد می‌کند.

به عبارتی کد معاملاتی یک شناسه (نام کاربری) به همراه گذرواژه (پسورد) است که امکان دسترسی شما را به سامانه معاملات کارگزار فراهم می‌کند. درواقع کد معاملاتی مجوز دسترسی به سامانه معاملات کارگزار بورس است که از طریق آن می‌توایند وارد سامانه شوید. پس از ورود به سامانه معاملاتی کارگزار، امکان ارسال سفارشات خرید و فروش سهام برای شما فعال می‌شود.

نحوه دریافت کد معاملاتی فرابورس

کد معاملاتی توسط شرکت کارگزار بورس برای شما صادر می‌شود. برای این منظور باید مدارک لازم را به کارگزار بورس ارائه کنید و مراحل دریافت کد معاملاتی را طی نمائید.

 مدارک لازم برای دریافت کد معاملات از کارگزار بورس

پس از آماده کردن مدارک لازم، می‌توانید با مراجعه به یکی از شرکت‌های کارگزاری برای دریافت کد معاملاتی اقدام کنید. یکی از کارهایی که باید توسط کارگزار بورس انجام شود، احراز هویت اشخاص مراجعه کننده است. به همین دلیل حضور شخص متقاضی کد معاملاتی در محل شرکت کارگزار بورس الزامی است. بنابراین شما باید به یکی از شعب کارگزاری بصورت حضوری مراجعه نمائید.

 


اتصال حساب بانکی به حساب معاملاتی

پس از طی مراحل دریافت کد معاملاتی، شرکت کارگزار بورس کد را به ایمیل شما ارسال می‌کند. با دریافت کد معاملاتی امکان خرید و فروش سهام برای شما فراهم شده است.

اما زمانی که بخواهید سهام خرید کنید، ابتدا لازم است مبلغ خرید سهام را تامین کنید. یکی از بهترین روش‌های تامین مبلغ خرید اوراق بهادار (سهام) اینست که حساب بانکی خود را به حساب معاملاتی خود متصل (لینک) کنید. در نتیجه زمانی که بخواهید حساب بانکی را به حساب معاملات بورس متصل کنید، دو مرتبه دیگر باید به بانک و کارگزاری مراجعه نمائید. درواقع فرآیند دریافت کد معاملاتی متصل به حساب بانکی شامل سه مرتبه مراجعه است. (سه مرتبه مراجعه مطابق تصویر زیر)

 


  • ۹۸/۰۷/۳۰
  • بهروز افخم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی